Sprawdź mój profil na portalu ZnanyLekarz.pl

Dr Bartosz Muskała urolog Bielsko Biała znany lekarz HoLEP

Laserowa enukleacja prostaty laserem holmowym (HoLEP)

Na czym polega operacja?

Enukleacja gruczolaka stercza jest minimalnie inwazyjną metodą leczenia przerostu gruczołu krokowego. Polega na całkowitym wycięciu części gruczołowej stercza z dostępu przez cewkę moczową. Energia lasera holmowego zapewnia wysoką precyję i znakomity efekt hemostatyczny. Wyłuszczony gruczolak (nawet o bardzo dużej objętości) jest następnie rozdrabniany w pęcherzu moczowym przy pomocy specjalnego narzędzia endoskopowego – morcelatora. Materiał jest ewakuowany na zewnątrz przez cewkę moczową i wysłany do badania histopatologicznego.

Dla kogo?

Każdy pacjent, niezależnie od wielkości gruczołu krokowego, u którego stwierdzono nasilone objawy ze strony dróg moczowych (LUTS), nawracające infekcje dróg moczowych, krwiomocz czy zatrzymanie moczu odniesie korzyść z zabiegu hoLEP. Operacja ta jest optymalnym postępowaniem u chorych ze zwiększonym ryzykiem krwawienia, także przyjmujących przewlekle antykoagulanty i leki przeciwpłytkowe.

Jak wygląda rekonwalescencja?

Operacja jest wykonywana w dniu przyjęcia do szpitala. Po operacji jest założony cewnik do pęcherza moczowego, który usuwa się następnego dnia po operacji. W wyjątkowych sytuacjach jest utrzymywany przez około 5 dni. Wypis do domu jest możliwy już następnego dnia po operacji.

Jak można umówić się na zabieg?

Celem kwalifikacji do operacji konieczna jest wizyta w gabinecie urologicznym:
Umów się online na ZnanyLekarz.pl
Umów się online na Lukasza..pl